Thursday, November 04, 2010

Doa Seorang Istri

Ya Allah, jika suamiku adalah pilihan-Mu, berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya.

Ya Allah, sekiranya suamiku adalah suami yang akan membimbing tanganku di jalan-Mu, karuniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya.

Ya Allah, sekiranya suamiku adalah calon penghuni surga-Mu, limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawadhu' akan segala perintahnya.

Ya Allah, sekiranya suamiku adalah yang terbaik untukku, peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya.

Ya Allah, sekiranya suamiku jodoh yang Engkau rahmati, berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala sifatnya.

Ya Allah, sekiranya suamiku tergoda dengan keindahan dunia-Mu, limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya.

Ya Allah, sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan, karuniailah aku kekuatan-Mu untuk memperbaiki keadaannya.

Ya Allah, sekiranya suamiku mencintai kesesatan, pandulah aku untuk menarik dirinya dari keterlenaannya.

Ya Allah, Engkau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku, Engkau juga yang Maha Mengampuni segala kekhilafanku, sekiranya aku salah memutuskan sesuatu, bimbinglah aku ke jalan yang Engkau ridhoi. Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai istri, hukumlah aku di dunia ini, bukan di akhirat-Mu.

Ya Allah, sesunggunya aku lemah tanpa petunjuk-Mu, aku buta tanpa bimbingan-Mu, aku cacat tanpa hidayah-Mu, aku hina tanpa rahmat-Mu.


Tabahkan aku menghadapi segala cobaan-Mu. Jadikan aku istri yang disenangi suami. Bukalah hatiku dan hati suamiku untuk menghayati agama-Mu. Bimbinglah aku menjadi istri yang sholihat. Selamatkan hidupku dan suamiku di dunia dan akhirat.

Aamiin...Yaa Rabbal 'Aalaamiin....


-anonymous-


-----
Sent from my smartphone®

1 comment:

Say what you need to say..